Tas ir noticis. Jūs esat nolēmis uzsākt sadarbību ar sabiedrisko attiecību aģentūru. Meklējot uzziņu katalogos, jūs konstatēsiet, ka šo pakalpojumu ir gatavi sniegt ļoti daudzi uzņēmumi. Kā izvēlēties īsto? Ko vērtēt – reputāciju, pieredzi, cenas, sadarbību ar starptautiskajiem tīkliem, nosaukumu, īpašniekus? Tālāk minēšu dažas lietas, kam būtu vērts pievērst uzmanību, izvēloties SA aģentūru.
– Specializācija. Pārliecinieties, ka aģentūrai vai kādam tās darbiniekam ir bijusi pieredze jūsu uzņēmuma darbības vai tai tuvā sfērā. SA uzņēmumi vairāk vai mazāk ir specializējušies kādā noteiktā nozarē: vieni strādā ar veselības jomu, farmāciju, cits ar bankām, finansu nozari, kāds specializējies sociālpolitisku kampaņu īstenošanā. Vienam stiprāk attīstītas mediju attiecības, citam pasākumu organizēšana. Tomēr iepriekšējas pieredzes trūkums nenozīmē, ka aģentūra nespēs sniegt kvalitatīvu pakalpojumu. Tas nozīmē tikai to, ka aģentūrai nāksies patērēt vairāk laika, lai to nodrošinātu.
– Svarīga ne tikai firma, bet arī projektu vadītājs. Lai izvēlētos īsto aģentūru, prasiet aprakstīt ne tikai uzņēmuma pieredzi, bet arī konkrētā cilvēka, konsultanta pieredzi, kas strādās ar jums. Ja ir iespējams, tad mēģiniet satikties ar konsultantu personīgi. Uzņēmumā ar fantastisku daudzu gadu pieredzi strādā arī cilvēki, kuru pieredze nebūt nav tik plaša kā gribētos, bet jūsu darba izpildes kvalitāte ir tieši atkarīga no šī cilvēka. Turklāt ļoti iespējams, ka cilvēks, kas vadījis ļoti brīnišķīgu SA projektu, jau sen ir aizgājis no uzņēmuma, tam atstājot tikai pieredzes aprakstu, nevis spējas atkal īstenot tikpat kvalitatīvu projektu. Tāpēc nevajadzētu baidīties no sadarbības ar jaunu uzņēmumu, daudz svarīgāk ir novērtēt kādi cilvēki tajā strādā.
– Kas labāk – liels vai mazs uzņēmums? Tas jāizlemj jums pašam. Liels uzņēmums spēs piesaistīt vairāk konsultantu jūsu darbam un, zināms, jo vairāk galvu, jo vieglāk atrast pareizāko risinājumu. Mazā uzņēmumā jums iespējams tiks pievērsta īpaša uzmanība. Latvijā, starp citu, par lielu SA aģentūru var nosaukt tādu, kurā ir 10 darbinieki.
– Jāspēj uzticēties savam SA konsultantam. SA konsultantam jāglabā klienta noslēpumi tāpat kā advokātam. Var gadīties, ka krīzes situācijās jums nāksies uzticēt SA konsultantam jūsu uzņēmuma noslēpumus, jo tikai tā būs iespējams atrast piemērotāko risinājumu krīzes pārvarēšanai. Tāpēc pirms uzsākt sadarbību – pārliecinieties, ka spēsiet uzticēties šīm cilvēkam un uzņēmumam.
– Aprunājieties ar iepriekšējiem klientiem. Latvija ir maza. Aprunājoties ar paziņām noteikti atradīsiet kādu, kas ir strādājis ar vienu vai otru SA aģentūru un spēs noraksturot tās stiprās un vājās puses.
– SA pakalpojumiem nav cenrāža. Neprasiet cik maksā aģentūras pakalpojums, teiksim, preses relīze. To nevar atbildēt, kamēr nav skaidri zināms ko tieši jūs vēlaties: tikai sagatavot tekstu un izsūtīt, vai papildus apzvanīt žurnālistus, lai paskaidrotu ziņu, sagatavot preses apskatu. Par kādu tematu būs preses paziņojums – par jaunumiem kardioloģijā vai jaunu lidojuma maršrutu? Jo sarežģītāks temats, jo vairāk laika būs jāpatērē informācijas apstrādei. Tas nozīmē arī izmaksas būs lielākas. Jo plašāks pakalpojumu klāsts jums nepieciešams, jo lielākas neskaidrības būs izmaksu noteikšanā. Vienīgais, ko var mēģināt salīdzināt ir SA konsultantu darba stundas izmaksas. Tiesa tās arī svārstīsies atkarībā no konsultanta pieredzes, lomas un jūsu darbības sfēras.
Kommentare