Search
  • LASAP

Kā gūt panākumus? 7 atziņas no konferences “ReputationTime Paris”

Martā es piedalījos ReputationTime konferencē Parīzē. To rīkoja mūsu partneris un ReputationTime idejas autors, bijušais starptautiskās PR asociācijas  IPRA prezidents Kristofs Žinisti (Christophe Ginisty). Šogad viņš bija uzaicinājis desmit iedvesmojošus viedokļu līderus, kas ir ietekmējuši sabiedriskos procesus, tai skaitā, izmantojot sociālo mediju spēku. Katrs no viņiem dalījās ar savu pieredzi, kā ap sevi un savu ideju pulcēt sekotājus un veidot kopienas, kādus komunikācijas paņēmienus izmantot, kā gūt panākumus.

Dažas atziņas no maniem pierakstiem:

  1. Pūļa ietekme ir kļuvusi spēcīgāka par insitucionālajām organizācijām.

Organizāciju līderi – politiķi, korporāciju vadītāji, pat mediji zaudē uzticību, līdz ar to arī ietekmi. Tāda ir tendence visā pasaulē. Neskatoties uz to, sekot līderim ir dabiska nepieciešamība. Cilvēki līderus meklē sev apkārt, starp draugiem un paziņām – reālus cilvēkus un reālas idejas. Digitālajā un sociālo mediju laikmetā to ir vieglāk izdarīt, jo draugam uzticēties ir visvieglāk. Ieteikuma un “word of mouth” spēks ir transformējies jau nākamajā pakāpē, un tas joprojām ir un būs spēcīgs dzinulis pārmaiņām, kas mums jāņem vērā.

  1. Stratēģijai ir lielāka nozīme nekā troksnim.

Šobrīd pieņemt lēmumus ir grūtāk kā jebkad agrāk, jo troksnis ir liels. Internets ļauj publiski apšaubīt katru darbību un katru lēmumu. Ir svarīgi klausīties un uzklausīt, tomēr neieklausieties pārāk daudz. Tas var radīt lielu stresu un stresā nevar pieņemt labus lēmumus. Lai gūtu panākumus, jānosaka skaidrs mērķis, stratēģija un taktika (atsaucoties uz Alastair Campbell terminu “OSC” – objective, strategy, tactics). Jaunā realitāte ir šāda – jūs nevarat kontrolēt rezultātu, jūs varat kontrolēt tikai to, ko jūs darāt un to, ko jūs sakāt.

  1. Pateicoties tiešsaistes platformām revolūciju uztaisīt ir vieglāk kā jebkad agrāk.

Tehnoloģijas ir virzītājspēki straujām pārmaiņām. Globālās petīciju platformas, piemēram, Change.org ar vairāk nekā 100 miljoniem lietotāju visā pasaulē (līdzīgs mūsu Manabalss.lv) dod iespēju ikvienam ietekmēt publisko dienaskārtību, uzņemoties atbildību par problēmu, kas šķiet svarīga. Neviena valdība nevar pretoties petīciju spiedienam, kuru parakstījuši miljoniem cilvēku dažās dienās. Šīs interneta platformas ir tik spēcīgas, jo rada kustības, un tas notiek pateicoties reāliem stāstiem, reāliem cilvēkiem. Atslēga ir autentiskos stāstos. Cilvēki vēlas pārmaiņas, ko vada reāli cilvēki ar reāliem stāstiem.

  1. Visas pārmaiņas sākas ar vienu konkrētu personu.

Daudzos gadījumos kustības sākas spontāni. Sociālie mediji sagrauj jebkādas ģeogrāfiskās, laika, vecuma vai dzimuma barjeras. Visprecīzk šo globālo kustību mērogu un ātrumu raksturo “sniega bumbas” jeb “tauriņa” efekts. Bet jeburā gadījumā kustības sākas ar vienu konkrētu cilvēku un ideju, kam notic un seko daudzi. Šodienas līderis ir tas, kurš spēj ap savu ideju saliedēt sekotājus. Statusa un amata nozīme aizvien samazinās.

  1. Lielajai idejai jeb nolūkam (purpose) ir jābūt daļai no stratēģijas.

Neviens uzņēmumums nevarēs izdzīvot, ja tā vienīgais mērķis ir nopelnīt naudu. Tas noteikti nespēs piesaistīt savai komandai labākos un talantīgākos darbiniekus, kas ir galvenais veiksmīga biznesa pamats. Bizness var izdzīvot, ja ikviens komandā var atbildēt uz jautājumu – kāpēc? Kāpēc mēs to darām? Kāpēc mums rūp? Un, ja finanšu mērķi ir pirmais un vienīgais, kas nāk prātā lielākajai daļa no komandas – nepatikšanas ir gaidāmas ļoti drīz. Biznesam ir jābūt atvērtam pārmaiņām, tai skaitā arī meklējot savu “jēgu” un pievienoto vērtību sabiedrībai. Ja tā nav, tas ir tiešais ceļš uz “Kodak momentu”.

  1. Tas, ko jūs darāt, ir svarīgāk nekā tas, ko jūs sakāt. Bet tas, ko jūs sakāt, varētu palīdzēt īstenot jūsu ieceres.

Sabiedrība pieprasa jauna tipa līderību. Saprotamas vērtības, caurspīdīgums un atvērta komunikācija ir kļuvušas par neatņemamām organizācijas izdzīvošanas satāvdaļām. Ticamību un uzticamību ir iespējams nopelnīt tikai tad, ja ir “darīšana” – vispirms dari un tad runā, sacītajam ir jābalstās uz konkrētiem piemēriem un reāliem apliecinājumiem. Otrādi vairs nav iespējams. Uzticība un reputācija iet roku rokā.

  1. Jūs varat strādāt pie sava tēla, bet reputācija ir jānopelna.

Zīmols ir tas, ko jūs sakāt, kā jūs uzvedaties – tas ir ļoti svarīgi, un to jūs spējat kontrolēt. Tomēr reputācija ir tas, ko citi domā un saka par jums, balstoties uz saviem priekšstatiem. Priekšstatus veido jūsu vērtības, rīcība un tas, kā jūs komunicējat. Šie visi trīs aspekti: kas es esmu, ko es daru un kā es komunicēju, ir vienlīdz svarīgi. Jā, arī komunikācija joprojām ir svarīga, jo jums nevar būt reputācija, ja jums nav auditorijas. Savukārt, jums nav auditorijas, ja jums nav, ko teikt. Reputācijas veidošana ir kopradīšanas process, un jums ir jāiesaistās, uzturot aktīvu komunikāciju un veidojot attiecības ar jūsu auditoriju. Reputācija ir kā spogulis – tā atspoguļo to, kas jūs esat un ko jūs darāt.

Atziņās izmanti pieraksti no starptautiskās konferences ReputationTime, kas notika 2016. gada 11. martā Parīzē http://www.reputationtime.com/en/

ReputationTime konference Rīgā notiks 2016. gada 13. maijā kultūras pilī  “Ziemeļblāzma” www.reputationtime.lv

Foto: © Emmanuel Nguyen Ngoc

© LASAP 2020

Pārpublicējot vai citējot, atsauce uz LASAP obligāta

PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS POLITIKA

STATŪTI