Kā veicināt uzticēšanos un redzamību LinkedIn?
- Ieva Drāzniece
- 18. maijs
- Lasīts 3 min
Updated: 19. maijs
Biznesa partnere profesionāļiem un komandām platformā LinkedIn Ieva Drāzniece izveidojusi īsu ieskatu aktuālākajā informācijā par LinkedIn platformas efektīvu izmantošanu.
Kāpēc LinkedIn profesionāļiem?
Mūsdienu konkurences priekšrocības nav tas, kā mēs pārdodam, bet gan tas, kā mēs veidojam attiecības. Viedokļu līderi raksturo nevis daudz reakcijas pie ieraksta, bet gan uzticēšanās mērogoti līdera teiktajam. Ja komunikācijā uzticēšanās nozīmē precizitāti, ātrumu un zināšanas, tad viedokļu līdera atpazīstamībā uzticība atspoguļojas kā autoritāte. Tava autoritāte balstās uz jēgpilnu vērtību un uzticēšanos, nevis uz skaļiem skaitļiem. Un tieši pārliecība, ka citiem profesionāļiem ir vajadzīga Tava palīdzība, palīdz stiprināt pārliecību attīstot savu uzticamu un atpazīstamu personīgo zīmolu LinkedIn.

Reputācija un MI
Reputācijas kļūdu risks ir uzticības risks, tamdēļ vērts atcerērties, ka MI ir palīgrīks, tas neaizstāj Tevi. Šobrīd dažu minūšu laikā vari izveidot ierakstu, attēlus, arī video, taču svarīgi nepazaudēt savu autentiskumu, lai cilvēks komunikācijas kanāla otrā pusē joprojām sajūt ka tas esi Tu, nevis Tavā vietā runā mašīna. Liela kļūda ir arī tā, ka profesionāļi neapzinoties reputācijas risku, izmanto MI komentāru radīšanai. Lūk lielisks piemērs no Eugenia Ramos, kā Tavs personīgais zīmols un dabiska klātbūtne veido gan uzticēšanos, gan redzamību

Iespēja veidot uzticēšanos caur video
Lielisks veids, kā veidot uzticēšanos, parādīt savu autentiskumu ir video saturs. Tieši vertikāli, īsi, izglītojoši video ir profesionāls saturs ar personīgu pieeju, kas stiprina attiecības ar Tavu esošo auditoriju. Turklāt šāds saturs Tev palīdzēs veidot redzamību arī citās platformās kā TikTok, Youtube, Instagram Reels un Facebook. Izveido vienai platformai, izmanto vairākās. Un publicē atkārtoti pēc laika, jo Tavā kontaktu lokā ienāk arvien jauni cilvēki.
Tava kontaktu loka nozīme
Tu nevari veidot savu ietekmi, ja esi neredzams. Cilvēki uzticas cilvēkiem. Tieši Tavs kontaktu loks ir Tava komanda. Viedokļu līdera redzamība ir komandas rezultāts - kā Tu dod, sadarbojies, atbalsti, gan arī kā saņem atpakaļ. Tikai ejot kopā Tu vari mērogot sava zīmola redzamību. Gan LinkedIn, gan citu platformu algoritmi ir būvēti uz cilvēku savstarpēju mijiedarbību, sociālos tīklus sauc par sociāliem jo tie nav vienvirziena uzņēmuma preses relīžu vai reklāmu translēšaas kanāls, bet gan iespēja sarunāties, veidot dialogu, iegūt atgriezenisko saikni. Ieteikums no Richard van der Blom, kā un kāpēc veidot komentārus.

Ko mēra platformas algoritms
LinkedIn platforma mēra sarunas. Ja pie Tava ieraksta ir komentāri, tas apstiprina ka Tava tēma cilvēkos izraisa interesi. Turklāt platforma mēra pirmo reakciju. Ja tā ir īkšķis, tas vēl nav apstiprinājums ka tās ir sarunas. Vizuāli, jā, tas izskatās labāk nekā nekas, taču vērtīgākas ir citas reakcijas. Pēdējo gadu cīņa par redzamību iekš LinkedIn ir radījusi redzamu klātbūtni mākslīgi veidotām komentētāju grupām, un tamdēļ platforma vērtē arī darbības, kuras nevar izdarīt boti, piemēram REPOST (dalīties bez domām, multiplicēt auditorijas) un SAVE (saglabāt ierakstu, šis ir īpaši svarīgs mērījums*).
Satura stratēģija
Pēdējo piecu gadu laikā, apmācot un tiekoties ar tūkstošiem profesionāļu, esmu sapratusi vienu pamata lietu, LinkedIn ir vide, kur profesionāļi iegriežas uzzināt jaunas zināšanas, aktuālo nozarē, jaunumus, risinājumus, uzzināt citu pieredzes stāstus, un mācīties no citiem cilvēkiem. Šī gada izmaiņa ir tā, ka platforma augstu vērtē tieši to kā cilvēki patērē saturu** Respektīvi, ne tikai reakcijas, bet vai cilvēks paziņo platformai ka šis saturs ir svarīgs - saglabā ierakstu, noskatās video līdz beigām, izskata karuseļa visus slaidus, izskata visu pievienoto galeriju. Veidojot saturu, pievērs uzmanība, vai Tavu saturu cilvēki gribēs saglabāt, noskatīties visu. Populārākie formāti joprojām karuseļi, infografikas, vertikālie video. Personīgs saturs ar cilvēka seju arī ir aktuāls. Ieteikumi uzņēmuma profila satura stratēģijai no Richard van der Blom.
Iespējas izmantot LinkedIn efektīvi 2025. gadā
Domājot par Tavu kā profesionāļa, vai Tavas uzņēmuma komandas klātbūtnes stratēģiju LinkedIn, ir svarīgi, domāt par iešanu kopā, domāt par došanu, pirms gribam saņemt, bez kopienas atbalsta Tavas aktivitātes nebūs redzamas. Esi klātesošs, konsekvents, rūpējies par vērtību ko dod, un visi būs ieguvēji. Ārā ir daudz trokšņu, taču tieši Tu vari būt bāka un palīdzēt savai profesionālai kopienai sajusties redzamai un drošībā kopā ar Tevi.
_____
* atsauce uz Richard van der Blom veikto Algoritma Ieskati 2025 pētījumu, kas tika publicēts 2025. gada 29. aprīlī.
** consumption rate, cik ilgi pilnvērtīgi patērē Tavu saturu, vai noskatās tikai 10% Tava video, vai uzklikšķina tikai 2 no 10 slaidiem utml.
Comments