Pēdējos gados tendence pasaulē liecina, ka tālredzīgākie uzņēmumi un organizācijas pie valdes galda atrod vietu arī komunukācijas vai korporatīvo attiecību ekspertam. Taču pašreiz redzams, ka sācies laiks, kad pie valdes galda aizvien biežāk kādā no tukšajiem krēsliem iesēžas arī “neredzamais” lēmumu pieņēmējs – sabiedrība. Vienlaikus par aizvien biežāku sastāvdaļu ikdienā kļūst atbildības jēdziens. To apliecina arī pērnā gada komunikācijas kampaņu raža un to vēstījumu saturs starptautiskā konkursa “Baltic PR Awards 2016” finālā.
Konkursa finālā nonākušo komunikācijas kampaņu saturs atklāj, pirmkārt, aizvien pieaugošo tuvošanos auditorijai, samazinot pastarpinātas komunikācijas apjomu; otrkārt, integrētas komunikācijas neiztrūkstošu klātbūtni, apliecinot, ka pat digitālā pasaulē ir nepieciešamas arī reālās dzīves aktivitātes, iesaistot mērķauditoriju klātienē, ne tikai virtuāli; treškārt, tiekšanos uz rezultātu – ne tikai pievēršot uzmanību kādai problēmai, cenšoties mainīt viedokli par kaut ko, bet ejot daudz tālāk – aicinot uz rīcību te un tūlīt.
Būt atbildīgam pret sevi: nēsāt atstarojošo vesti, glābjot savu dzīvību uz ceļiem. Būt atbildīgam pret valsti: apzināties, ka nodokļi jāmaksā, ja gribam dzīvot labklājīgākā valstī. Būt atbildīgam par līdzās esošajiem: ziedot nelietderīgās mantas dzīvnieku patversmei, piepildīt sveša bērna sapni Ziemassvētkos vai izvēlēties vietējo ražotāju preces un pakalpojumus, iepērkoties starptautiskā veikalu ķēdē. Lai gan patiesībā visas šīs atbildības veido indivīda attieksmi pret dzīvi kopumā, vienlaikus tiešā veidā ietekmējot arī biznesa lēmumu pieņemšanu uzņēmumos un organizācijās. Tādējādi komunikācijas speciālista viena no būtiskām prasmēm ir spēt tā sadzirdēt sabiedrību=auditoriju, lai ar radītajiem komunikācijas risinājumiem spētu virzīt uzņēmuma vai organizācijas attīstību, sekmējot to ilgtspēju.
Pieļaujams, ka priekšnoteikums šai tendencei ir digitāli sociālā laikmeta diktēts, jo komunikācija top aizvien caurskatāmāka un tūlītējāka. No viena ieraksta sociālos tīklos sekunžu laikā kādas organizācijas reputācija (ilgtermiņā līdz ar to arī eksistence) var tikt spēcīgi ietekmēta. Turklāt ne tikai negatīvi, bet arī pozitīvi. Līdz ar to komunikācijai jābūt godīgai. Tādai, kuru bez aizdomām uztver mērķauditorija. Tas var ļaut lielākos pretiniekus pārvērst par sabiedrotajiem, kuri var sniegt vērtīgu ieguldījumu tālākā stratēģiskā uzņēmuma vai organizācijas attīstībā.
Kommentare