Search
  • LASAP

Efektīvs un stratēģisks LinkedIn profils stiprina Tavu reputāciju


LinkedIn profils ir Tava reputācija - tā ir gan Tava profesionālā seja, gan vizītkarte un reizē arī Tava reklāma. Investējot laiku savas LinkedIn profila vizītkartes stratēģiskā uzlabošanā, Tu palīdzi enkurot arī savu reputāciju. Šis ieraksts palīdzēs Tev izveidot stratēģisku profilu.


"Mērķis LinkedIn kanālā ir fundaments. Mērķim seko stratēģija. Stratēģijai seko efektīvas darbības. Tādā veidā Tu tuvojies savu mērķu sasniegšanai LinkedIn kanālā." - Ieva Drāzniece

Profila vizītkarte jeb Tava profila lapa (landing page) ir platforma, kas ļauj izcelt Tavu profesionālo pieredzi, zināšanas, mērogu, atbildības līmeni, klientu novērtējumu.


LinkedIn profils ir Tava vizītkarte, profesionālā seja. Ne mazāk un ne vairāk.


Investējot laiku savas LinkedIn profila vizītkartes stratēģiskā uzlabošanā, Tu reizē arī enkuro savu reputāciju.


Kāpēc vajadzīgs efektīvs LinkedIn profils - mērķi


Atbilde ir atkarīga no Taviem mērķiem kanālā. Svarīgi, lai Tu apzinies savus mērķus, pirms ķeries klāt pie profila uzlabošanas, informācijas papildināšanas. Darbība bez stratēģijas, stratēģija bez darbības - šie abi elementi ir efektīvi, kad darbojas kopā un tikai, kad ir nosprausts mērķis. Līdzīgi tas ir ar Tavu LinkedIn profilu.


Tavi mērķi LinkedIn kanālā var būt dažādi, piemēram, vēlies parādīt lojalitāti savam darba devējam, tādējādi sakārto savu profilu, uzņemoties līdzatbildību par uzņēmuma kopējo reputāciju un tēlu.

Pārstāvi savu uzņēmumu, zīmolu, tādējādi Tu vēlies viest uzticību klientos par Tava uzņēmuma komandas profesionāļu zināšanām un pārliecināt potenciālos klientus sadarboties.

Šobrīd esi daba meklējumos un vēlies piesaistīt sev vadītāju, HR funkcijas speciālistu un izvēlētās nozares profesionāļu uzmanību.


Atsaucoties uz Httpool Baltics komandas (kas ir LinkedIn oficiālais pārstāvis Latvijā) nesen izveidotā LinkedIn ieraksta - šobrīd Latvijā 37'000 dalībnieku izmantot LinkedIn kanālu aktīvi, un tas sastāda 37% no visiem aktīvajiem sociālo mediju lietotājiem Latvijā (1 miljons). Šie dati veidoti, pamatojoties uz Hootsuite apkopoto informāciju, un drīzumā jau būs pieejami pilni 2020. gada dati par Linkedin un citiem kanāliem un lietotāju paradumiem un izmaiņām, ko būtiski ietekmējis savdabīgais 2020. gads.


Ja mērķis ir skaidrs, svarīgi ir izveidot plānu


Lai Tavs profils (un to varam saukt par Tavu reklāmu) būtu efektīvs, nepieciešams darbības plāns jeb stratēģija.


Kā izmērīt vai stratēģija ir efektīva?

Ja Tavs profils sasniedz Tev vēlamo auditoriju, un saņem atgriezeniskos saiti - Tevi uzmeklē, Tev raksta, Tev seko, Tevi uzaicina uz interviju - Tu esi realizējis efektīvu reklāmas kampaņu. Tava profila vizītkarte ir efektīva, tā atbilst Taviem mērķiem un nodrošina Tev vēlamos rezultātus.


LinkedIn profila vizītkartes un kanālā klātbūtnes stratēģija

Profila vizītkartes izveides/ uzlabošanas stratēģija ir daļa no Tavas kopējās LinkedIn kanālā klātbūtnes stratēģijas.


Profila vizītkartes izveide/ uzlabošana ir pirmais solis ceļā uz tavu stratēģiju efektīvai klātbūtnei LinkedIn kanālā. Tālāk seko citi soļi, kas arī saskan ar Tavu mērķi.


1. Tu esi lojāls darbinieks un pārstāvi uzņēmumu un vari:

  • iesaistīties uzņēmuma satura reklamēšanā, daloties ar to savā profilā,

  • pieteikties palīdzēt veidot saturu uzņēmuma profila vārdā,

  • iesaistīties potenciālo un esošo klientu komentāros pie uzņēmuma ierakstiem vai taviem ierakstiem kuros dalies ar uzņēmuma ziņām,

  • būtībā Tu kļūsti par uzņēmuma ruporu, vēl vienu balsi, kas palīdz nest ziņu līdz klientam.

2. Tu pārstāvi savu biznesu, zīmolu un Tu vari:

  • veidot saturu un izstrādāt satura stratēģiju, par ko minēšu kādā no drīziem ierakstiem. Jo satura plānošana iet roku rokā arī ar mērījumiem, par ko arī veidošu jaunu garo rakstu jau drīzumā,

  • iesaistīties komentāru veidošanā, reakciju izvietošanā pie citu veidota satura,

  • veidot kontaktus, izmantot iespēju sazināties ar mērķa auditoriju jau privātās ziņās, interešu grupās,

  • ja papildus darbojies no Uzņēmuma profila, Tu vari izveidot reklāmas, lai sasniegtu ļoti specifisku, rūpīgi atlasītu auditoriju, ko nodrošina Linkedin reklāmas iespējas,

  • un iespējams jau 2021. gadā, Tev kā profesionālim arī no sava privātā profila būs jau iespēja izveidot sava pakalpojuma reklāmu. Par šo iespēju vēl pagaidām nav apstiprinoša datuma informācijas, taču tas varētu ļoti pamainīt LinkedIn ziņu lentes saturu.

3. Tu šobrīd es aktīvi darba meklējumos, vai zini, ka drīzumā skatīsies pēc jaunām darba un karjeras izaugsmes iespējām un Tu vari:

  • veidot saturu par jomu, kuru Tu pārzini, dalīties ar interesantu informāciju, kas vairāk ļauj izprast Tavas kompetences, potenciālajiem adresātiem vadītājiem, HR funkcijas pārstāvjiem iepazīt Tev un pārliecināties par Tavu redzesloku, valodu, izpratni par nozari, padziļinātām zināšanām u.c. aspektiem.

  • iesaistīties komentāru veidošanā, reakciju izvietošanā pie citu veidota satura, tādējādi būt klātesošam pie Tev aktuālo profesionāļu vai uzņēmumu profiliem, un ļaut Tevi pamanīt. Komentāru loma LinkedIn kanālā ir būtiska, tā ir vislabākā reklāma, jo īpaši, ja komentārs ir kvalitatīvs - draudzīgs, profesionāls un iesaistošs.

  • veidot kontaktus, izmantot iespēju sazināties ar Tavu mērķa auditoriju jau privātās ziņās, interešu grupās, uzrunājot jau proaktīvi HR funkciju speciālistus, vadītājus, nodaļu vadītājus un Tev interesējošo uzņēmumu pārstāvjus, kas var Tev ieteikt kontaktus jau atbildīgajiem lēmuma pieņēmējiem.

Kas Tev jāzina par LinkedIn algoritmu?

Domājot par LinkedIn profila vizītkarti, vēlos Tevi aicināt izprast kanāla būtību. LinkedIn ir veidots balstoties uz kanāla dalībniekiem kā vērtību. Katra Tava darbība vai bezdarbība algoritma izpratnē vairo vai mazina Tavu vērtību. Jo vērtīgāks kanālam ir Tavs profils, jo labvēlīgāks ir algoritms attiecībā uz Tavām aktivitātēm Linkedin kanālā. Īpaši šeit domājot par Tevis veidota satura izplatīšanas iespējām - cik daudzi sekotāji, kontakti vai 2. vai 3. pakāpes kanāla dalībnieki saņems Tevis publicētas ziņas.


Tieši tā, arī Tava profila kvalitāte kā viens no elementiem nosaka kanāla kopējā algoritma labvēlību Tev. Šādā veidā kanāls nodrošinās, lai publiski redzamāki ir tie profili, kas ir kvalitatīvi gan no vizītkartes aspekta, gan no satura, iesaistes un atbalsta, ko sniedz citiem kanāla dalībniekiem.


LinkedIn SSI

LinkedIn ir izveidots SSI - profila mērījumu kopums, kur viens no kritērijiem ir Tava profila kvalitāte, kas attēlā redzams ar oranžu krāsu. Šajā kritērijā ietilpst gan profila kvalitāte, gan Tava iesaiste kanālā, prezentējot sevi kā zīmolu.

Būtiski - aicinu pievērst atzīmei "all star" savā profilā, pārliecināties, vai visas sadaļas ir aizpildītas.


Tavs pirmais stratēģiskais solis - LinkedIn profila vizītkarte

Vizītkarte ir veidota kā Tava mājas lapa, un tajā ir vairāki segmenti, kurus veido Tu. Taču, lai aizsargātu kanālu un nodrošinātos, ka tajā sevi piesaka profesionāli speciālisti - ir segmenti Tavā profilā, kurus validē un iesaistās arī citi kanāla dalībnieki. Tieši šis ir iemesls, kādēļ LinkedIn profila vizītkarte HR funkcijas un vadītāju acīs ir ieguvusi lielāku atsaucību par klasisko CV, jo CV ir iespēja ievietot Tevis izdomātu informāciju, savukārt LinkedIn profilā burtiski katra otrā sadaļa ir savienota ar kanāla dalībniekiem, viņu profiliem, viņu atsauksmēm, un tā jau ir publiska validācija Tavai pieredzei un profesionālai reputācijai.



Turpinājumā izcelšu būtiskas LinkedIn profila vizītkartes komponentes, un pie katras pamatošu, kādēļ ir svarīgi tajās papildināt informāciju.


Pirms detalizēti caurskatīt Tavu profilu, vēlos pievērst uzmanību 3 komponentēm, pēc kurām Tevi pamana visā kanālā, vēl pirms kāds interesents nonāk Tava profila vizītkartē - Tavā profila lapā.

1. Profila bilde

2. Tavs vārds, uzvārds

3. Īsais apraksts


Atceries, pirmie 3 un svarīgākie elementi Tavā profila vizītkartē ir šie augstāk minētie, un turpinājumā detalizētāk aprakstīšu tos.


Profila bilde

Profila bildes loma - veicināt uzticēšanos, tā parāda to, ka esi faktiska persona un neslēpies.

  • Aicinu profila bildei izvēlēties fotouzņēmumu, kurš atbilst Tev šodien - lai tas nav 10 gadus sens momentuzņēmums.

  • Fotogrāfijas klātbūtne parāda arī Tavu rūpību par savu profilu, un to var pārnest arī uz sadarbību, cik rūpīgi attiecies par lietām.

  • Bildei iesaku izmantot neitrālu vai korporatīvu fonu.

  • Neizmanto šalles, cepures, virsdrēbes.

  • Izvēlies fotogrāfiju, kurā neesi nedz drūmā, nedz pārspīlēti saviļņotā noskaņojumā.

Vārds uzvārds

Ņemot vērā, ka LinkedIn ir starptautisks kanāls, to izmanto jau vismaz 722 miljoni profesionāļu visā pasaulē (atsauce), tad iesaku vārdu uzvārdu minēt angļu valodā, respektīvi, bez garumzīmēm un mīkstinājuma zīmēm, lai to būtu vieglāk izlasīt.

  • Bieži vien profesionāļi mēdz pievienot simbolus, emoji - šis ir gaumes jautājums, kā Tu vēlies sevi pasniegt, kā pievērst sev uzmanību.

  • Citi profesionāļi izmanto šo sadaļu, lai ietvertu jau arī profesionālo informāciju, tādējādi, jau apzināti izmantojot šo triju elementu kombināciju kā reklāmas laukumu, kas atvilina uz profilu uzzināt vairāk.

Īsais apraksts

Šī ir Tava galvenā ziņa, kas ietver pārstāvēto jomu un profesionālo mērogu. Būtībā šī ir Tava "lifta runa" - īss kodolīgs apraksts par Tavu pienesumu, ko Tu proti un kā vari palīdzēt partneriem, darba devējam, LinkedIn kanāla dalībniekiem.

  • Atceries, paši pirmie daži vārdi tiks ietverti pie Tavas bildes un vārda uzvārda - tamdēļ, stratēģiski, izvēlies svarīgākos vārdus likt pašus pirmos.

  • Ir divi veidi, kā šo aprakstu var pievienot. Pirmā iespēja ir izmantot datoru, tad pieļauto zīmju skaits ir lielāks. Ja ievieto aprakstu no tālruņa, zīmju skaits ir ierobežots.

  • Šī nav sadaļa, kur būtu jāmin Tava darba vieta, ja vien tas nav būtiskākais akcents, ko vēlies citiem pastāstīt. Jo pēc būtības, Tava profila vizītkartē ir atvēlēta vieta arī, lai minētu darba devēju.

Citi, ne mazāk svarīgi un stratēģiski Tava profila vizītkartes elementi ir sekojoši:

URL personalizēta saite - pārliecinies, lai Tava profila adreses saite ir korekta, un ietver tikai vārdu un uzvārdu, nevis vēl ciparus, ko piešķir LinkedIn, pie profila sākotnējas izveides.


https://www.linkedin.com/in/ievadrazniece/


Kontakti - pārliecinies, vai šajā sadaļā ir visa aktuālā informācija, nav sen neizmantots Twitter profils, vai iepriekšējās darba vietas e-pasts.


Vizuālais baneris profila augšējā daļā - šis ir papildus, bezmaksas reklāmas laukums, vai tā ir darba vietas korporatīvas identitātes makets, vai kādi atslēgas vārdi, kāda fotogrāfija, kāds citāts - šis ir Tavās rokās.

Ja vēlies izveidot maketu pats, iesaku izmantot bezmaksas Canva aplikāciju gan tālrunī, gan datorā.


Izglītība - aicinu, savieno katru izglītību ar attiecīgās organizācijas Linkedin profilu, lai parādītos logo.

Būtiski ir minēt mācību laika posmu, kā arī izvēlies no piedāvātajiem iegūto izglītības veidu, un mini kādu programmu apguvi.


Darba pieredze - aicinu, savieno katra uzņēmuma LinkedIn profilu, lai parādītos logo.

Būtiski ir minēt paveikto, tādā veidā var Tevi salīdzināt ar citiem profesionāļiem šajā nozarē, saprast - kas ir tas unikālais, ko proti Tu, un izvērtēt, kādu pienesumu devi biznesam.

Nevajag veidot aprakstu par uzņēmumu, tam ir atvēlēta vieta paša uzņēmuma Linkedin mājas lapā.


Garāks apraksts "About" - šī ir radošākā profila sadaļa, kurā vari pārliecināt profila apmeklētājus:

  • kur gūtās zināšanas un pieredzi pielieto šodien,

  • kas Tevi aizrauj profesionāli,

  • kādēļ tieši Tevi pieņemt darbā, uzticēt kāda biznesa vadību vai kādēļ Tu būs labākais biznesa partneris, pakalpojumu sniedzējs.

Šajā sadaļā arī vari minēt kādu personīgu niansi, jo cilvēcīgais moments katru profesionāli dara pievilcīgāku, un, kas zina, iespējams, vienojošais elements ar potenciālo partneri būs tieši mūzikas žanrs, kopīgs sporta veids vai grāmatas.


Prasmes un to novērtējums "Skills and endorsments" - šī sadaļa pilda divas funkcijas - ir gan SEO instruments, kas palīdz Tevi labāk atrast, gan arī veids, kā kanāla dalībnieki var Tevi validēt par Tavām prasmēm.

  • Izvēlies 3 stratēģiskās prasmes.

  • Un kopumā iesaku izvēlēties visas 50 prasmes.


Atsauksmes jeb "Recommendations" - veids, kā kanāla dalībnieki var Tevi validēt par Jūsu kopīgo sadarbību. Šī ir būtiska sadaļa.

Un aicinu būt aktīvam un atbalstīt savus partnerus, sniedz atsauksmes arī Tu.


Sertifikāti, projekti, kursi, brīvprātīgais darbs utml. - svarīgas sadaļas, kas ļauj izprast plašāk Tavas zināšanas, intereses, virzienus, kuros darbojies, ko apgūsti. Šos aicinu izmanto plaši.


Sazināties par - izvēlies 3 no LinkedIn piedāvātajām, un noteikti šis ir labs veids, kā vari minēt to, ka esi atvērts sadarbībai, brīvprātīgajam darbam vai tml.


Izceltie raksti - šī ir iespēja "piespraust" profila sākumdaļā aktuālos ierakstus, ārējas saites uz intervijām - izcelt dažādu informāciju, kas sniedz konkrētāku ieskatu par Tevi, pakalpojumu - informāciju, ko vēlies, lai citi uzzin.


Open to work - ir trīs veidi, kā vari izmantot šo iespēju:

  1. Pirmā iespēja - pievienot savai profila bildei informatīvu zaļu kontūru ar šo paziņojumu.

  2. Otra iespēja - atzīmēt projektu veidus, slodzes apjomu, kādos šobrīd esi ieinteresēts sadarboties, un šo sadaļu vari atzīmēt, ka redz visi Tavi LinkedIn kontakti

  3. Trešā iespēja - vari atzīmēt, ka šo redz tikai HR funkcijas speciālisti, tādējādi var piedāvāt Tev darbu vai sadarbību uz projektu.

Tava profila stratēģisks audits un ieteikumi

Paldies Tev, ka izlasīji šo ierakstu. Ja Tev radās jautājumi par sava profila kvalitāti, vēlies ar mani kopā to izskatīt, ar prieku iesaistīšos. Palīdzu profesionāļiem veikt stratēģisku profila pozicionēšanu, lai sasniegtu mērķus LinkedIn kanālā.


Sazinies ar mani, rakstot uz e-pastu: ieva.drazniece.saturs@gmail.com vai https://www.linkedin.com/in/ievadrazniece/


Gaidīšu ziņu no Tevis, un izveidojam kopā efektīvu un stratēģisku Tavu LinkedIn profilu


Papildus informācija par profila kvalitātes uzlabošanu šajā saitē.




0 comments

© LASAP 2020

Pārpublicējot vai citējot, atsauce uz LASAP obligāta

PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS POLITIKA

STATŪTI