top of page
Search
  • Writer's pictureLASAP

Sabiedrisko attiecību nozares profesionāļi: ekonomikas sabremzēšanās laikā komunikācijas loma pieaug

Vairums Latvijas sabiedrisko attiecību nozares profesionāļu norāda, ka viņu pārstāvētā organizācija 2020. gadā negaida būtiskas izmaiņas ekonomiskajā izaugsmē. Vienlaikus nozares speciālisti akcentē, ka ekonomikas palēnināšanās laikā komunikācijas un sabiedrisko attiecību loma pat pieaug, liecina Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) veiktās nozares aptaujas rezultāti.

Spēcīgs stāsts ir vērtība gan vieglos, gan, jo īpaši, grūtos brīžos, jo ar komunikāciju mēs varam gan celt, gan graut zīmolu. Pieredzējušākie nozares spēlētāji vēl atceras 10 gadus senās krīzes mācības, kad tās organizācijas, kuras turpināja investēt komunikācijā un tēla veidošanā, no krīzes perioda iznāca pat spēcīgākas. Tāpēc ir vērts ieklausīties nozares speciālistu prognozēs un ieteikumos,” atgādina Gunta Līne, LASAP valdes locekle.

Nozares profesionāļi ir piesardzīgi optimistiski par ekonomiskās attīstības tendencēm, kas atbilst arī ekonomistu prognozēm par nelielu IKP izaugsmi 2020. gadā. 55% aptaujāto speciālistu pārstāvēto organizāciju negaida būtiskas izmaiņas ekonomiskajā izaugsmē vai prognozē nelielu izaugsmi, tomēr katrs ceturtais saka, ka organizācija sagaida ekonomiskās izaugsmes palēnināšanos.

Vienlaikus komunikācijas budžetu plāno samazināt tikai 10% organizāciju, 25% plāno budžetu palielināt, puse (53%) – atstāt nemainīgu. Nozares profesionāļi uzskata, ka pat situācijās, kad ekonomiskā izaugsme palēninās, finansējums jāsaglabā nemainīgs (45%) vai jāpalielina (27%), tikai 15% uzskata, ka to būtu jāsamazina atbilstoši kopējam budžeta samazinājumam.

Biežāk minētie argumenti par labu budžeta saglabāšanai vai palielināšanai ir iespēja ekonomiskās lejupslīdes laikā aktivizēt komunikāciju, lai kļūtu pamanāmāki uz konkurentu fona, un viedoklis, ka lejupslīdes laikā komunikācijas izaicinājumu un uzdevumu nekļūst mazāk, tie tikai kļūst citādāki un, iespējams, pat sarežģītāki. Nedrīkst aizmirst, ka arī ekonomiskās izaugsmes lejupslīdes laikā cilvēki savu viedokli veido un izvēles izdara, pamatojoties uz informāciju.

Runājot par sabiedrisko attiecību jomas attīstību, nozarē strādājošie lielākoties prognozē, ka klasiskajiem komunikācijas instrumentiem (mediju attiecības, pasākumi) atvēlētais resursu apjoms nemainīsies, bet vienlaikus tas pieaugs komunikācijai sociālajos tīklos. Tai pašā laikā viedokļu atšķirība vērojama attiecībā uz “influenceru” mārketingu – 47% domā, ka šim virzienam atvēlēs vairāk resursu, tai pašā laikā 33% drīzāk prognozē samazinājumu. Iespējams, tas saistīts ar zināmu vilšanos “influenceru” mārketinga atdevē pēc iepriekšējos gados piedzīvotā šī virziena popularitātes viļņa.

2020. gada janvārī LASAP aptaujāja 50 sabiedrisko attiecību profesionāļu no uzņēmumiem, aģentūrām un valsts iestādēm.

Papildu informācija Inese Tauriņa, LASAP izpildsekretāre lasap@lasap.lv

0 comments
bottom of page