top of page
Search
Writer's pictureLASAP

Vai preses relīze ir mirusi?

Komunikācijas nozare mainās arvien straujāk – tikai retais vēl atceras, ka kādreiz labākais sabiedrisko attiecību speciālists bija tas, kuram bija biezākais telefonu numuru blociņš (!) un draudzīgākās attiecības ar žurnālistiem.

Tagad mūsu ikdienu aizņem sociālie mediji, attiecības ar ietekmētājiem, infografikas, video un kas tikai vēl ne! Vai mediju attiecības piedzīvo norietu milzīgajā jauno komunikācijas kanālu un instrumentu klāstā?

Aptaujājot teju 100 nozares pārstāvju 2019. gada martā, kļūst skaidrs, ka “ziņas par preses relīzes nāvi”, gluži tāpat kā prognozes par radio norietu ir regulāras, bet nepatiesas. Lūk, dažas atziņas no pētījuma:

  1. Mērķtiecīgs darbs ar konkrētu žurnālistu, piedāvājot veidot stāstu par konkrētu tēmu joprojām ir viens no efektīvākajiem un vienlaikus arī emocionālu gandarījumu sniedzošiem sadarbības veidiem ar medijiem – par efektīvu vai ļoti efektīvu to atzīst 4 no 5 nozares pārstāvjiem.

  2. Tik mazā tirgū kā Latvija preses konferences efektivitāte ir salīdzinoši zemāka (60% to uzskata efektīvu, 37% – par neefektīvu). Viena no nedaudz atzinīgāk vērtētām alternatīvām ir pasākumi, kuros vienlaikus tiek uzrunāti mediji un citas auditorijas – vai tie būtu nozares eksperti, vai kas cits (64% domā, ka šādi pasākumi ir efektīvi, 27% – ka nav efektīvi).

  3. Preses relīzi par ļoti efektīvu vai diezgan efektīvu instrumentu joprojām atzīst 2/3 respondentu.

  4. Vienlaikus 91% aptaujāto apliecina, ka diezgan lielu līdz lielāko viņu darba daļu šobrīd aizņem komunikācija sociālo mediju tīklos un satura mārketings.

Skaidrs ir viens – mūsu un mūsu pārstāvēto organizāciju iespējas izstāstīt savu stāstu kļūst gan plašākas, gan vienlaikus arī sarežģītākas un prasa arvien daudzveidīgāku prasmju kopumu. Visi aptaujas rezultāti pieejami šeit – LASAP_aptauja (pdf fails).

Gunta Līne, LASAP valdes locekle

0 comments

Comentarios


bottom of page